czwartek, 8 maja 2014

Własne zdanie

Cześć, przychodzę do Was z pytaniem, a wiąże się ono z wyrażaniem własnego zdania. Czy w dzisiejszych czasach można je w ogóle mieć? Wielokrotnie spotkałam się z niemiłą sytuacją, podczas gdy miałam zupełnie inne zdanie niż reszta. Nie ukrywam, że od czasów szkoły tak miałam, a już wtedy dostawałam "po łapach".

Piszę dzisiaj taki post, ponieważ to właśnie tutaj po raz kolejny spotkała mnie nieprzyjemna sytuacja. Przeglądając blog innej dziewczyny i wyrażając własną opinię, o danej rzeczy, myślałam, że dobrze robię, ponieważ podczas komentowania nie używałam wulgaryzmów, czy prostackich tekstów, po prostu wyraziłam własną opinię w bardzo delikatny sposób, ale niestety długo nie musiałam czekać, ponieważ dosyć, że odbiorca mi nagadał, to jeszcze grupka osób, które też widziało ten komentarz, jak to jest??

Czy możemy mieć własne zdanie? Czy lepiej kłamać w żywe oczy, ponieważ tak oczekuje od nas społeczeństwo?





47 komentarzy:

  1. Łatwo powiedzieć 'nie przejmuj się', ale najlepiej to zrobić. Skoro wyraziłaś się kulturalnie, to sądzę, że dla normalnej, porządnej osoby przyjęcie do wiadomości odmiennej opinii nie powinno być niczym nadzwyczajnym. Tylko dzieciuchy wściekają się od razu, gdy ktoś wyrazi swoje zdanie i, ojeju, nie zgadza się z ich zdaniem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wolę usłyszeć konstruktywną krytykę niż żyć z świadomością, że wszystko jest w porządku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. myślę, ze w każdej sytuacji trzeba mieć własne zdanie.. a jeśli ktoś coś źle odebrał to znaczy, że nie umie odebrać konstruktywnej krytyki, która miała na celu pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja droga, niektórzy nie rozumieją kulturalnej i konstruktywnej krytyki i chcieliby być cały czas chwaleni, niestety nie ma tak dobrze. Ale ja trzymam się tego, że zawsze warto wyrazić swoje zdanie, a jak ktoś chce sobie gadać to i tak nagada :) Pozdrawiam, trzymaj się ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto mieć własne zdanie,choć rzeczywiście jest nie łatwo.
    A w tej konkretnej sytuacji to raczej świadczy nie najlepiej o tamtej osobie, nie potrafi przyjąć krytyki.
    Ja cenię sobie szczerość , nawet jeśli słyszę coś co mi się nie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja uważam, że warto mieć swoje własne zdanie i powinno się je głośno wyrażać tyle razy ile trzeba.

    Jeśli jest kulturalnie wyrażone nie obrażając nikogo, to myślę, że nic złego (-:

    Przecież nie ze wszystkim musimy się zawsze zgadzać jak inni.

    Jak coś mi nie pasuje, to mówię co o tym myślę. Oczywiście - jak się da - w miarę kulturalnie.

    Myślę, że dobrze zrobiłaś wyrażając swoją opinie i powinnaś się tego trzymać i nie zmieniać tego (-:

    Moja rada dla Ciebie: nie rezygnuj z wyrażania tego co Cie nurtuje w innych, ponieważ wyzbycie się napływu złych emocji, czy nie zgadzanie się z czymś i pokazanie tego - pomaga w lepszym poczuciu własnej wartości (-:

    Wierze, że Cie na to stać, więc aleluja i do przodu (-:

    Trochę wyszło " psychologicznie " , ale pozytywnie (-:

    OdpowiedzUsuń
  9. jaka ty jesteś śliczna ♥ wg mnie trzeba miec własne zdanie :)
    www.allex096.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Osobiście nie robie 'problemów' z takimi komentarzami, po prostu myślę sobie OK i jesli trzeba to mysle nad tą krytyką osoby i czy chciałabym to zmienić o czym była mowa.
    Ludzi są różni. Ja także czasami piszę co, np. według mnie byłoby lepsze na danym blogu, ale nic nie narzucam i zawsze mysle, że autorka bloga przyjmie to i zaakceptuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie się wydaję, że wina nie leży w nas i my robimy dobrze mówiąc własne zdanie na jakiś temat, a to że inni nie potrafią tego tolerować to już ich prywatny biznes. Na świecie jest przecież bardzo dużo ludzi i wręcz nie możliwe jest to aby każdy miał takie samo zdanie na dany temat. Więc ja sądzę, że powinniśmy wyrażać swoje spostrzeżenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. w blogosferze tak to juz bywa -.-
    ale mimo to zawsze wole wyrazić swoje zdanie - w koncu mam do tego prawo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jeżeli jest to krytyka która jest wyrażona kulturalnie nie powinna być źle odebrana ale niestety nasze społeczeństwo jest takie że jak wskaże się chociaż maleńki błąd albo wyrazi swoje, odmienne zdanie to taka osoba zostanie "zniszczona" przez resztę która niby ma rację ;) nie przejmuj się i wyrażaj własną opinie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. W blogosferze niektórzy nie potrafią odróżnić konstruktywnej krytyki od hejta i nawet zwrócenie uwagi w delikatny sposób odbierają jako hejty. Nie przejmuj się tym i wyrażaj swoje zdanie zawsze, nawet wtedy gdy jest inne niż innych. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wg mnie trzeba mieć własne zdanie.. ale niestety w praktyce jest tak, że o ile obracasz się wśród osób, które to rozumieją to jest ok.. ale jeśli są to osoby tolerujące w swoim otoczeniu tylko osoby o takim samym usposobieniu, zdaniu.. wtedy jest gorzej.. i niestety tego się nie przeskoczy..

    OdpowiedzUsuń
  16. Oczywiście, że trzeba mieć własne zdanie :) I super, że wyraziłaś własne zdanie. Ważne, żeby wyrazić to w sposób kulturalny. Niestety w dzisiejszych czasach tak naprawdę ludzie którzy mają własne zdanie mają pod górkę, bo jest to nieakceptowane. Wychodzi na to, że wszyscy powinniśmy myśleć na każdy temat tak samo, ale to by było nudne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie ma czym się przejmować, miałam tak nie raz. Dobrze, że nie podporządkujesz się innym :)
    Blog♡

    OdpowiedzUsuń
  18. Już tak jest na tym świecie... W szkole uczą nas, żeby wyrażać własne zdanie... Mówią, żeby umieć powiedzieć ;nie; itd. , a jak już to zrobisz, to źle.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bo tak to jest, ze najbardziej sie niektorzy denerwuja, jak uslysza cos czego nie chca. I wtedy ich zbyt wysokie ego daje o sobie znac. Nie przejmuj sie kochana, jak przeczytalam tu w komentarzach ''tak sie zachowuja dzieciuchy'', zacytowalam bo bardzo mi sie podoba to okreslenie :)
    Dobrze jest miec do siebie dystans, miec w domu lustro albo nawet 2 i troche samokrytyki. Wtedy nie bedziemy sie oburzac na drobne uwagi. ;)
    Pozdrawiam!
    visit me soon on http://pearlinfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aha, i oczywiscie wlasne zdanie jest bardzo wazne, bo buduje roznorodnosc. Monotonia jest nudna. Osoby ktore nie chca sluchac innych opinii niz ich wlasna - to po prostu definicja idioty. Pa pa!

      Usuń
  20. Ja także uważam, że w tych czasach by wyraźić własne zdanie i nie dostać "po łapach" to nie lada wyzwanie.

    Zapraszam do mnie :)
    diamonds-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. ja jestem szczera. Szerosć u mnie to podstawa, wiec pisz co chcesz, ale nie obrażając ;)

    http://olusiek-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Racja, ludzie czesto krytykuja innych, gdy maja swoje zdanie. Strasznie tego nie lubie! :C

    nesssy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Hmn... ja uważam, że warto mieć swoje zdanie. Ale jest tak, że nie zawsze możemy je powiedzieć głośno, tzn. w tej sytuacji, o której wspominasz nie zrobiłaś nic złego, ale rozmawiając ze znajomymi na żywo warto czasem ugryźć się w język ;)
    http://wenus-lifestyle.pl/2014/05/recenzja-filmu-mundial-gra-o-wszystko/

    OdpowiedzUsuń
  24. o wlasne zdanie trzeba walczyc

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja tam zawsze stawiam na swoje zdanie ;) mimo wszystko trzeba zawsze je miec, nie mozna byc podległym innym ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Oczywiście, że warto mieć własne zdanie. Chyba to jest element naszej osobowości, musimy się liczyć z tym, że innym nie zawsze spodoba się to, co mamy do powiedzenia ale przynajmniej zrobimy to w zgodzie z samym sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Muszę Ci powiedzieć, że masz baaaaardzo ładne oczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajne fotki. Każdy powinien mieć własne zdanie. Pozdrawiam http://jusinx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja zawsze mam swoje zdanie :))

    Zapraszam do mnie na nowy post SWEET ROSE http://maadeleinefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Też spotkałam się z taką sytuacją. Ja zawsze szczerze komentuje posty i dziwie mnie ta sytuacja. Prześliczna jesteś, i całkiem ciekawy post :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥

    OdpowiedzUsuń
  31. jak dla mnie to trafilas na ludzi bez poziomu, kropka.

    OdpowiedzUsuń
  32. mimo wszystko, swoje zdanie trzeba mieć!

    OdpowiedzUsuń
  33. lepsza gorzka prawda niz słodkie klamstwa

    OdpowiedzUsuń
  34. Jesteś baaardzo ładna ;o


    ~ zapraszam do mnie ~
    niktniewidzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Niestety w dzisiejszych czasach trudno mieć własne zdanie, ale jak najbardziej warto je mieć:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  36. krytyka jest dobra, o ile uzasadniona :)

    OdpowiedzUsuń
  37. hehe tak to jest właśnie z własnym zdaniem :) aż strach się bać :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Każdy powinien mieć własne zdanie kiedy ja mam inne zdanie niż moja klasa, to oburzenie oczywiście..

    endrie-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. I to jest właśnie to, mamy mieć własne zdanie, a jeśli coś (konstruktywnie) skrytykujemy, to jeszcze nam nagadają :/

    OdpowiedzUsuń
  40. To, że wyraziłaś szczerze swoją opinię, kulturalnie, nie używając wulgaryzmów i oszczerstw w stosunku do tej osoby, to nic złego. ;] Każdy ma prawo do własnego zdania. :)

    duchaa99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy ;)