sobota, 4 kwietnia 2015

DIY - dekoracja stołu

Cześć Kochani, dziś gdy robiłam poranną kawę zauważyłam, że żonkile, które tak ślicznie dekorowały mój wielkanocny stół, okropnie zmizerniały :/ i nie wiedząc czemu po 3 dniach zwiędły, nie chciałam, żeby w święta stół był pusty, dlatego postanowiłam zrobić coś z niczego, czyli świąteczne do it yourself :)


Wielkanocny stroik

Potrzebujemy: zwinięte rurki z papieru, kilka świec, dowolne dekoracje, tasiemkę, spray oraz mnóstwo wyobraźni.

1. Na samym początku potrzebne będą nam papierowe rurki.
2. Należy rozdzielić dowolną ilość rurek na trzy części (ja wybrałam po 5 rurek).
3. Każdą z nich można spleść gumką recepturką.

diy - dekoracja stołu


4. Następnie wszystkie 3 części rurek trzeba zahaczyć, najlepiej o szufladę, tak aby można było zapleść warkocz.
5. Teraz możemy już zapleść warkocz, należy jednak pamiętać, aby zostawić miejsce na dodatkowe dekoracje.
6. Po odpowiedniej długości warkocza można wyprofilować kształt stroika (ja wzięłam małe, wiklinowe pudełko).
7. Kiedy długość, którejś z rurek jest za krótka, można przedłużyć ją poprzez włożenie innej rurki w tą już zamocowaną w naszym warkoczu.
8. Gdy już uzyskamy odpowiednią długość i kształt stroika, można związać ją tasiemką.
9. Tak o to wygląda nasz szkielet stroika.

diy - dekoracja stołu


10. Teraz zabierzemy się za malowanie naszego stroika dowolnym kolorek spray'u ( ja wybrałam kolor biały).
11. Należy równomiernie pomalować stroik spray'em, gdy już dokładnie wyschnie, należy powtórzyć tą czynność z drugiej strony.
12. Kiedy już stroik wyschnie, musimy przyciąć wystające końcówki rurek.
13. Rurki należy zawinąć tasiemką tak, aby nie były one widoczne.
14. Teraz możemy udekorować nasz szkielet stroika, poprzez dowolne dekoracje ( ja postanowiłam pomiędzy warkocz wcisnąć trzy świeczki w kształcie jajek).
15. Na tasiemce która zakryła końcówki rurek, można zawiązać śliczną kokardkę, która dodatkowo udekoruje nasz stroik.

diy - dekoracja stołu


Środek stroika można wypełnić już dowolnie, ja postanowiłam udekorować go dużą świecą, którą ustawiłam na samym środku oraz na około przystroiłam plastikowymi jajeczkami.

diy - dekoracja stołu



Korzystając z okazji, życzę Wam spokojnych świąt w gronie najbliższych, aby przez te kilka dni nie znikał uśmiech z Waszych twarzy, a także udanej pogody i mokrego dyngusa.